HemNyheterKalenderUtlysning BBTProjektWorkshopsOm BBTKontakta ossExterna länkarInloggning
Projekt
2013-års projekt (10 st)
2014-års projekt (9 st)
2015-års projekt (10 st)
2016-års projekt (12 st)
2017-års projekt (16 st)
2018-års projekt (huvudutlysningen, 6 st och extrautlysningen, 4 st)
2019-års projekt (huvudutlysningen, 8 st och extrautlysningen 10 st)
2020-års projekt (huvudutlysningen, 10 st och extrautlysningen 5 st (kompletterad))
2021-års projekt (huvudutlysningen, 3 st och extrautlysningen 2 st)
2022-års projekt (huvudutlysningen, 5 st och extrautlysningen 3 st)
2024-års projekt vid utlysning 1 (11 st)
2024-års projekt vid utlysning 2 (10 st)
2024 års projekt som en detaljerad projektspecifikation önskas ifrån vid utlysning 2 (10 st)

2024-015 Smart Vehicle-Driven NDT Inspections for Bridge-Deck Efficient Condition Assessment
Huvudsökande: Imane Bayane, KTH


2024-016 Utveckling av beräkningsmodeller och rekommendationer för dynamiska analyser av rörbroar
Huvudsökande: Jean-Marc Battini, KTH

2024-017 Rekommendationer för Val av Sprickavstånd vid Tvångslaster
Huvudsökande: Christoffer Svedholm, ELU Konsult


2024-020 Förenklade provningsmetoder för framtagning av temperatursprickparametrar
Huvudsökande: Jan Suchorzewski, RISE


2024-021 Functional testing for sulfate resistance of concrete to implement exposure resistance classes
Huvudsökande: Yiru Yan, RISE


2024-022 Utvärdering av fältprover efter ca 30 respektive 10 år
Huvudsökande: Jan Suchorzewski, RISE


2024-026 Konsekvensanalys och effekter av Trafikverkets klimatkrav avseende betong
Huvudsökande: Rasmus Rempling, Chalmers Tekniska Högskola

2024-029      Automatiserade algoritmer som stöd för underlag för klimat-, kostnads- och produktionseffektivisering
Huvudsökande: Rasmus Rempling, Chalmers Tekniska Högskola


2024-030  Towards a reliable and accurate non-destructive assessment of residual prestressing forces
Huvudsökande: Jaime Gonzalez-Libreros, LTU


2024-031 Characterization of train-induced aerodynamic loads on railway noise barriers – Part 2: Long-term dynamic behavior of railway noise barrier
Huvudsökande: Chao Wang, Luleå University of Technology
Uppdaterat 2024-08-29
Utskriftsvänlig sida
Copyright BBT • www.FoI-BBT.seFoI-BBT@trafikverket.se
Provided by Webforum